temes

21 de juny 2013

MARATÓ DE L'EMMONA






La primera edició de l’ultratrail de l’Emmona la vaig córrer l’any 2010, aquest any, com que estic de retallades jo també, participo a la marató. No és una marató qualsevol, els seus 3900 metres de desnivell positiu per alta muntanya no són fàcils i m’hi hauré d’esmerçar.

La sortida és a les sis del matí, m’he hagut de llevar a les tres però no passa res, és el que tenen aquestes coses, però si les fas de gust, cap problema.
Des de camí de cavalls que arrossego molèsties als genolls i no les tinc totes, potser no he recuperat prou bé, doncs encara no fa ni un mes. Però mirant enrere i repassant totes les curses que he fet al llarg de la meva vida, sempre hi ha algun problema que no em deixa estar al cent per cent: que si no he entrenat, que si dolors varis, molèsties als genolls, als turmells, que si no he dormit prou, que si un refredat recent...en fi, és el de sempre, es tracta de córrer per la muntanya i gaudir, res més. Els dubtes  de ultima hora ja son companys habituals i no en faig cas. Tot anirà bé David, ja ho veuràs. Aquests son els pensaments que tinc just abans de sortir i crec que son importants, és important confiar en un mateix, saber que el que vaig a fer m’agrada, m’apassiona, i hi posaré  tot el que tinc perquè surti bé.

Encara és de nit quan sortim de Sant Joan de les Abadesses, em poso bastant a davant doncs vull evitar els taps dels primers kilòmetres i em dona la sensació de que surten bastant fluixos. Jo corro amb ganes i em trobo la mar de bé i penso que cal aprofitar-ho. A aquestes curses sempre vaig de més a menys, potser no és la millor manera però és com ho faig jo.
Saludo pel camí molts amics, però les paraules sobren, ara tots estem pel que estem, concentrats i el silenci és el millor aliat, només se sent  la respiració forçada i els ocellets cantant...m’encanta.
De seguida comencen les primeres rampes, la pujada al Puig Estela la conec molt  bé, aquest any ja l’he feta vàries vegades. Però les pujades no em preocupen, el que em fa patir es la baixada a Pardines...mare meva!, s’han passat. Haig de vigilar de no caure que l’herba és molla, em passa algun corredor i jo també en supero almenys un parell, que encara van més acollonits que jo, baixant a poc a poquet per un baixador llarg i dret.
Tot va bastant bé fins que un bessó em comença a donar símptomes de rampes, sempre es el mateix, el de l’esquerre. No paro de beure i beure però no n’hi ha mai prou, que hi farem, ja sóc gat vell, conec la situació i no em deixo intimidar i sé que més tard o més d’hora em passarà.
A l’avituallament de Pardines carrego fort d’aigua i bec com un camell, no em torbo massa i continuo la meva cursa. No sé en quina posició estic però a cada avituallament deixo un munt de corredors enrere que llavors em tornen a atrapar, de fet, no em preocupa gaire la posició però dec anar dels 50 primers, crec.
Estic corrent a gust, sense patir, com un entrenament més i això és el que desitjo i busco. Em sento que el mon s’atura i em trobo en el lloc i el moment perfecte, sense presses i gaudint. Que difícil deu ser per un no corredor entendre aquests moments, i que fàcil que es per nosaltres. No fem res més  que el que hem de fer, vet aquí que senzill, córrer amunt i avall.

La pujada al coll de tres pics la disfruto com mai i tinc un repunt d’energia que aprofito per apretar-me una mica els cargols, vinga som-hi.
La baixada fins a Comadevaca se’m fa llarga i em passen molts corredors, i més llarga encara se’m fa fins a Daió on encara me’n passen més, que hi farem, jo no sóc un gran baixador i faig el que puc. Una rentadora vella tirada rostos avall baixaria amb més elegància, jajaja, ja ho he dit moltes vegades però es que és així com em sento: feixuc, encongit, lent, maldestre... el que deia: de més a menys.
Arribo a Daió mig marejat, fa una calor infernal i carrego bé d’aigua. Encaro la ultima pujada amb ganes i encara amb energia. Pel camí em trobo varis corredors que van fosos, ànims nois! Que això ja ho tenim. A vegades passen aquestes coses, la calor avui ens a atonyinat de valent i quan no vas... no vas.
Finalment arribo a Nuria després de 7 llargues i intenses hores, estic satisfet perquè una vegada més he superat una marató prou dura amb seny, constància i sobretot gaudint del camí. M’acompanya a l’arribada la Traca, contenta i incansable com sempre, ella si que en sap de córrer!
La marató de l’Emmona ja és història però queda a dins meu, una altre marató, i aquest any ja en porto tres, que suma més que no pas resta. Sumo satisfacció i amics, sumo kilòmetres i natura, superació, esforç i constància. Crec que ja li tinc la mida presa i aquesta és la distància que més m’agrada, prou dura  i llarga per gaudir-ne i prou curta per recuperar-me ràpid.
Ja estic apunt per tornar-hi!


15/06/2013 Marató de l’Emmona,
42’300 km,
3900+,  2750-
7:01:43
24è classificat. 5è vetarans






















Arxiu del blog